ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

با سلام .قبلا از این طریق ازتون راهنمایی گرفته بودم،میخواستم یک سوال دیگه بپرسم اینکه ، من با خواستگارم به دلیل راه دور از طریق تلگرام و چت تصویری و بعد از چندین روز گفت و گو به نتیجه و توافق رسیدیم ، اما وقتی جلسه خواستگاری از نزدیک دیدمشونبا اینکه قیافه بهتری داشتن اما هیکل و اندام همان نبود ،این به کنار ، وقتی روی مبل بودن مشخص نبود ،اما وقتی زمین نشستن احساس کردم راحت نیستن،سر سفره هم اصلا نمیتونستن غذا بخورن چون نشستنشون جوری بود که نمیتونستن غذا بخورن و به گفته خانواده غذا کلا میریخت و خانواده گفتن انگاری پاهاش مشکل داره.من هم بعدا ازش پرسیدم چرا تو اتاق رو زمین راحت نبودی گفت به خاطر کت و شلوار بود ،بیشتر به خاطر شلوار ،رو زمین راحتترم اما با کت و شلوار نه ،الان این مسله خیلی ذهنمو مشغول کرده ،نمیدونم چجوری دوباره مطرحش کنم،خودشون هم پزشک هستن .ممنون میشم هر چه سریعتو راهنماییم کنید،باتشکر.


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و تشکر از ارتباط مداوم شما با «راسخون»
در ابتدا به این مسئله توجه داشته باشید که زیبایی و حسن ظاهر، اگر چه یکی از صفات کاملا لازم و اساسی برای انتخاب همسر است ولی در عین حال تنها معیار ازدواج نیست. چرا که فلسفه ازدواج رسیدن به آرامش روانی، کمال یافتن زن و مرد در کنار یکدیگر و تولید نسل سالم و صالح برای اجتماع است. اگر ملاک تصمیم گیری و انتخاب، فقط زیبایی ظاهری بدون توجه به دیگر معیارها باشد، نمی توان تضمینی برای ادامه زندگی مشترک داشت. زیرا در انسان ها پس از مدتی معمولا آن طراوت و جاذبه های ظاهری افت کرده، شور و شهوت اولیه نیز فروکش می کند و آن تنها امتیازی که به خاطر آن (زیبایی) ازدواج صورت گرفته بود، کمرنگ می شود آن گاه دلسردی ها و ناگواری ها، بهانه ها و ... شروع می شود. و چون از دیگر معیارهای اساسی مثل تدین و ایمان، اخلاق و ارزش های اخلاقی و ... خبری نیست زیربنای زندگی مشترک متزلزل می شود و آن دلگرمی و انگیزه کافی برای زندگی سالم و با نشاط از بین می رود.
اینکه در رفتار و مشکلات جسمی همسرتان تردید دارید، مسئله مهمی است و باید مورد تأمل قرار گیرد چون به هر حال بحث یک عمر زندگی است و نمی توان به راحتی از کنار آن گذر کرد. پس برای کسب اطمینان حتما با ایشان مجدد صحبت کنید و جلسه ای داشته باشید و از صحت و سلامت رفتار و جسم ایشان مطمئن شوید. البته این کار در مشاوره حضوری نزد مشاور نیز ممکن است.
موفق باشید.